my lovely friends...

to my friends with love...

orkuters.com - Orkut Image Scraps!
orkuters.com - Orkut Image Scraps!

Wednesday, August 5, 2009

Di sini...ada kita...

Kucing...antara spesies ciptaan Allah yang tak pernah gagal membuatkan saya rasa amat terhibur...
Tak kesahlah samada ia dari spesies kucing mana ...kampung ke ...kacukan ke...apatah lagi dari jenis Percian...Burmies , Siamies etc..etc...etc!
Lihat saje 'wajah - wajah' manja yang sempat saya selitkan di sini...
Tidak sekadar gambar...malah adalah refleksi kehidupan seiras kita manusia.
...kasih sayang antara dua beradik...dipaparkan dalam tidur.....betapa hidup indah dan mudah..

Kalau sudah suka ...di mana jua akan terasa selesa...












s

Sesekali terfikir juga...senangnye jadi kucing...
senang ke ???
Memang senang jika kita kucing orang kaya!
tak perlu' struggle' untuk dapat makan...
segalanya tersedia depan mata...
Tapi kalau kkita kucing kucing liar...'Stray cat' hidup pasti sukar...
harus gadai nyawa...silap hari bulan kena simbah air atau kena baling ke longkang oleh budak nakal...sebab curi makanan...
belum masuk baba bersaing sesama kucing lain...'survival of the fittest'...siapa kuat bisa bertahan...

Maaf! Simpulan... Bahasa Macam anjing dengan kucing...tak relevan untuk pose yang ini...
Kucing & anjing pun boleh sehati sejiwa begini...
tidakkah kita manusia terasa malu bila makhluk - makhluk Allah yang tanpa akal ni lihat sesama kita bercerekau...tuduh menuduh...fitnah
Agaknye kalaulah kita boleh dengar dan faham bahasa mereka...Apa agaknye mereka kata pada kita ek?
'' akai ada kaa ???'' ...rasanye ayat ni lebih sesuai mereka lempar pada kita manusia...hahaha!


Yang pasti...Tidak Allah ciptakan sesuatu...melainkan untuk membawa manafaat kepada seluruh alam...muga kita dapat cermin diri kita selalu
Makhluk terbaikkah kita ???

5 comments:

  1. kucing berperasaan spt kite...
    klau kite sukekan kucing, kucing tu pon tau kite sukakan ia...

    erm...
    kite manusia, sama je...

    ReplyDelete
  2. Chekgu BaniHassim
    Kita selalu tak sampai hati nak aniaya kucing kan...
    tapi kucing juga boleh buat dua jiran tak bertegur sapa tau...

    ReplyDelete
  3. kiut nyeee kucing2 tue... blog nie cantik sgt...

    ReplyDelete
  4. Hi zaijb,
    Terima kasih kerana sudi bertandang ke blog picisan ni...

    ReplyDelete
  5. Ibu mmg suke kucing
    =D

    ReplyDelete

leave me your love...